Kildevang ved Kongs- og Rosenvang
Jørgen Grandt
2008-04-14 09:39:58 UTC
Jeg ville tjekke TDC's mobil-dækning for en bekendt som bor i Kongsvang,
som er et stednavn i Viby J omkring Skanderborgvej lige syd for Marselis
Boulevard.

Kortet som dukkede frem over dækningsområdet angiver også stednavnet
*Kildevang* vest for Kongsvang Station (trinbræt). Ganske vist er der en
lille vej som hedder Kildevangs Allé - men selve navnet "Kildevang" er
nyt for mig. Min bekendt som bor der var heller aldrig stødt på det.

Hvad kan gruppen fortælle om navn og sted?
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#kildevang
Mvh.: Jørgen Grandt
j***@gmail.com
2016-02-07 14:47:36 UTC
Post by Jørgen Grandt
[...]
Det er navnet på en gård som har ligget der hvor jeg bor
nemlig nr 10 i min baghave er der rester af en stensætning (sylsten)