Sorry folks, ingen varmt vand i sydhavnen
Lars Kongshøj
2014-04-12 20:54:07 UTC
- uden varmt vand i den toværelses lejlighed
eller
- uden varmt vand i sydhavnen
Sikken fantasi. Jeg vil tro at vandet i Sydhavnen altid er koldt, og at
det er lejligheden der tales om.
Lige bortset fra at fjernvarmevandet produceres på HCØ-værket. Og at man
var ved at etablere elektrisk togdrift på København H og kom til at
ramme en mast ned i et fjernvarmerør/-tunnel. Tidspunkt midt-80'erne.
Det var nu ikke så usædvanligt lige efter krigen. Min familie boede i en
lejlighed uden varmt vand på Vesterbro indtil 1961.
Min lejlighed på Nørrebro havde gas- og el-varme til omkring '98.

Mvh. Lars
XFUT. Jernbaner og lokalhistorie
Herluf Holdt, 3140
2014-04-13 05:46:41 UTC
Post by Lars Kongshøj
[...]
Har du nogle flere stikord, så man kan google
denne hændelse frem?
Herluf :·)
Lars Kongshøj
2014-04-13 13:22:27 UTC
Post by Herluf Holdt, 3140
Post by Lars Kongshøj
[...]
Den har været nævnt her i gruppen før, men den historie (i gruppen)
siger at man ramte lige ved siden af, min far som arbejdede perifært med
projeket mener at masten strejfede røret og forårsagede en mindre skade.
Ellers spørg i jernbane.dk, der er flere eksperter.

Mvh og god påske fra Lars