Erdkehlgraven, Laboratoriegraven - Christianshavn
Lars Kongshøj
2014-04-14 05:38:43 UTC
Er der nogen der kan forklare historien bag navnene Erdkehlgraven og
Laboratoriegraven? Og hvor de "skiller"?

God morgen, Lars
Herluf Holdt, 3140
2014-07-28 15:56:37 UTC
Post by Lars Kongshøj
Er der nogen der kan forklare historien bag navnene
Erdkehlgraven og Laboratoriegraven? Og hvor de "skiller"?
Hej Lars. Jeg ved ikke om du har fået svar andetsteds.
Selv kendte jeg slet ikke de stednavne, men jeg kan da
se at nogle af dem er nævnt på forskellige københavnskort.

Erdkehlgraven er markeret på Kraks nyere kort (s. 148).
Der kan du også se en Sofie Hedvigs Bastion (Mælkebøtten).
Den bastion har også heddet "Laboratorium Ny" på et
gammelt Trap-kort.

På denne side er der en forklaring på Erdkehl-navnet:
http://www.kobenhavnshistorie.dk/bog/gtkb/gtkb_bwd_lex.html

På denne Christianshavnerside er der billeder og mere og de
forskellige grave:
http://www.christianshavnernet.dk/Projekter/Trangraven.html
--
Herluf :·)