Hov! Hvor er togkirkegården blevet af?
Jørgen Grandt
2011-08-20 18:54:40 UTC
Den var der i al fald sidste år, den togkirkegård - eller
ophugsplads - som lå langs sporområdet i Åby få kilometer vest
for Århus Midtby:
http://www.grandts.dk/Aarhus/hammel.htm#opd

Hvornår blev den rømmet, og hvorfor? Er der anlagt en anden i
nærheden, eller bliver alle de udtjente vogne m.m. nu kørt ud
over kajen for at fylde op i havnen?
Jørgen Grandt
Klaus D. Mikkelsen
2011-08-20 19:13:37 UTC
Post by Jørgen Grandt
Hvornår blev den rømmet, og hvorfor?
Virksomheden er lukket på derværende lokation. De er flyttet til et sted
på Århus havn, hvor de stadigvæk skrotter lidt. Som jeg forstår det, er
de nu blevet mere mobile og kan nu skrotte "on location".

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
Jørgen Grandt
2011-08-21 21:30:48 UTC
Post by Klaus D. Mikkelsen
Post by Jørgen Grandt
[...]
Aha! Men du ved altså ikke sådan cirka hvor på det store
havneområde det foregår?
Jørgen Grandt
Klaus D. Mikkelsen
2011-08-21 21:32:46 UTC
Post by Jørgen Grandt
Aha! Men du ved altså ikke sådan cirka hvor på det store
havneområde det foregår?
Desværre - ingen anelse....

Steffen
2011-08-22 07:33:18 UTC
Post by Klaus D. Mikkelsen
Post by Jørgen Grandt
[...]
i nærheden af Mærsk termimalen.. det var i hverfald der Bn/Bns vognen
køre ud..
Mellem Stark og Mærsk et sted...
Steffen
Jørgen Grandt
2011-08-26 06:33:37 UTC
Post by Steffen
i nærheden af Mærsk termimalen.. det var i hverfald der Bn/Bns
vognen køre ud..
Mellem Stark og Mærsk et sted...
Tak, der vil jeg forsøge at bevæge mig hen en dag - hvis man
ellers kan komme omkring i det enorme bombekrater som meget af
Århus Havn f.t. består af.
Jørgen Grandt
Herluf Holdt, 3140
2011-08-26 08:25:49 UTC
Post by Jørgen Grandt
Post by Steffen
[...]
Prøv at kigge hos H.J. Hansen, Genvinding, Manilavej 2,
8100 Århus C. I Google Earth på adressen kan man se,
hvor det foregår/har forgået.

http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=16140

Jeg læste et sted at den gamle ophugger Henriksen er
død for et par år siden.
Herluf :·)
Jørgen Grandt
2011-08-26 14:15:57 UTC
[...]