fødselsdata for to borgmestre i Helsingør
Herluf Holdt, 3140
2012-07-16 14:41:34 UTC
I Helsingør Leksikon og i Wikipedia, kan jeg ikke
finde fødselsårstal (og evt. dødsårstal) på to
tidligere socialdemokratiske borgmestre.

Den ene er Ove Thelin (1921-????). Han var
borgmester i Helsingør 1970-1986.
Den anden er Knud Axelsen, som var borgmester
1986-1993.

Jeg kommer lige fra hovedbiblioteket i Helsingør.
De kunne ikke hjælpe. Er der nogen her, som har
et bud på, hvor jeg kan søge?
Herluf :·)
Peter Loumann
2012-07-16 20:47:14 UTC
Post by Herluf Holdt, 3140
Den ene er Ove Thelin (1921-????). Han var
borgmester i Helsingør 1970-1986.
Den anden er Knud Axelsen, som var borgmester
1986-1993.
Er der nogen her, som har et bud på, hvor jeg kan søge?
Dødsår er svære. Det er ikke givet at nogen af dem er døde.

Axelsen står nok i Kraks Blå Bog senest året efter han blev borgmester. Den
har nok fødselsåret. Gamle årgange findes vel på bibliotektet eller
lokalhistorisk arkiv.

Sidstnævnte har måske også en"dødebog" eller klip med dødsannoncer. Ellers
kan du jo gå en tur på de lokale kirkegårde.
pl
Herluf Holdt, 3140
2012-07-16 21:41:37 UTC
Post by Peter Loumann
Post by Herluf Holdt, 3140
[...]
Ja, jeg må hen på biblioteket igen. Jeg har kigget
i nogle af Kraks blå. Og jeg har kigget i nogle af
Avis-årbøgerne. Jeg fik også lidt vejledning i at
bruge Infomedia-netbasen, men endnu har jeg
ikke haft held.
Herluf :·)
Herluf Holdt, 3140
2012-07-31 15:16:55 UTC
Post by Herluf Holdt, 3140
Post by Peter Loumann
Post by Herluf Holdt, 3140
[...]
Nu har jeg været på Helsingør Kirkegård og fået
Ove Thelins fødsels- og dødsdatoer:
Født 13. 4. 1921 - død 25. 8. 2005

Den anden fhv. borgmester, Knud Axelsen, lever
stadig. Han har indtil for nylig været formand for
Den Danske Klub i Torre del Mar på Solkysten i
Spanien.

Nu skal jeg bare se om jeg kan få adgang til at sætte
oplysningerne om Ove Thelin ind i Helsingør Leksikon
og i Wikipedia.
--
Herluf :·)